לכבוד ז' אדר – עובדי החברא קדישא התכנסו לערב התחזקות

שלום בידרמן No Comments on לכבוד ז' אדר – עובדי החברא קדישא התכנסו לערב התחזקות

הלל הורוביץ: אף שמצבה לא חוללה בהר הזיתים בתקופה אחרונה- מזה למעלה משנה וחצי • "זכינו לסיים את בניית הגדר בגובה של 3 מטר ובאורך של על פני קילומטר"

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עשרות עובדי חברות הקדישא מירושלים והסביבה התאספו לאירוע הוקרה והתחזקות במלון שבע הקשתות מעל פסגת הר הזיתים מול מקום המקדש.

הרב הלל הורוביץ ראש מועצת בתי העלמין ירושלים פתח את דבריו בדברי ברכה לרגל התאספות החשובה לקראת ז' באדר- יום פטירתו של משה רבינו ע"ה. יום בו נהגו חברות הקדישא צום. הרב הורוביץ נתן לכל המשתתפים, סקירה על פעילות מועצת בתי העלמין בכל המישורים- הר הזיתים, הר המנוחות ובית הלווית שמגר. "בעניין הר הזיתים, אנחנו זוכים לכונן שינוי משמעותי", אמר הורוביץ. "המועצה לקחה על עצמה לטפל בעניין מתוך תפיסה ביטחונית וחינוכית. המועצה יוזמת מידי חודש בחודשו- אירוע המביא ציבור רב אל הר הזיתים".

בנוסף, יש לציין, סיפר הרב הורוביץ, שאף שמצבה לא חוללה בהר הזיתים בתקופה אחרונה- מזה למעלה משנה וחצי. זכינו לסיים את בניית הגדר בגובה של 3 מטר ובאורך של על פני קילומטר. בהזדמנות זו, אנחנו מודים לחברי הנהלת מועצת בתי העלמין, להנהלת המחלקה למבני דת בעיריית ירושלים שבראשות הרב יצחק הנאו, ולמשטרת ירושלים על פעילותם החשובה ותרומתם לעניין.

שר הדתות הרב דוד אזולאי אשר עשה מאמצים רבים להגיע לאירוע בירך את כל המשתתפים, ושיבח את פעילות הקודש. "אני מכיר ומוקיר את הפעילות שאתם עושים. רק מי שמכיר, יודע להעריך. במעמד זה, אני חייב להודות להנהלת מועצת בתי העלמין בראשות הרב הלל הורוביץ על עשייתם. היום יותר ברור מתמיד , שרק נוכחות מסיבית בהר הזיתים תגרום לתחושת ביטחון באזור". לאחר מכן נשא דברים, רבה של ירושלים הרב אריה שטרן: "יש לי זכות להשתתף באירוע שמאחד את כל חברות הקדישא- האחדות חשובה. כל העוסקים בפעילות החשובה יבורכו מפי עליון ושנזכה בקרוב לתחיית המתים במהרה.

רבה של ירושלים הרב שלמה משה עמאר כובד על ידי הרב הלל הורוביץ לשאת דברים. את דבריו פתח על החשיבות הגדולה של המקום בו אנחנו נמצאים- מעל פסגת הר הזיתים בו רואים את מקום המקדש, והודה לכל העוסקים במלאכת הקודש.

לאחר מכן, כובד מנכ"ל משרד הדתות עודד פלוס לשאת דברים. בדבריו שיבח את העשייה הברוכה של מועצת בתי העלמין בירושלים. "יש לכם דלת פתוחה, ואנחנו נעשה את המירב בכדי לסייע לכם בכל מה שנדרש".

מטעם חברות הקדישא, נשא דברים חבר הנהלת חברה קדישא חסידים, יצחק גולדקונפף שציין לטובה כבר את פעילות אביו הרב אריה גולדקונפף לפני למעלה בשלושים שנה בימיו כסגן ראש עיריית ירושלים, על פעילותו הרבה למען הר הזיתים. את דבריו סיים בתודות למועצת בתי העלמין על פעילותה הברוכה בשנים האחרונות.

בסיום האירוע הוענקו תעודות הוקרה לעובדים הנבחרים בחברות הקדישא השונות ולמנהל המחלקה למבני דת בעיריית ירושלים הרב יצחק הנאו ולעמית קצין יועץ מנכ"ל משרד הדתות. המשתתפים יצאו מהערב בסיפוק רב ובתחושת שליחות גדולה להמשיך בעשייה הברוכה עד לביאת גואל צדק במהרה. את האירוע כיבדו בהשתתפותם: השר לשירותי דת הרב דוד אזולאי, מנכ"ל משרד הדתות עודד פלוס, רבני העיר ירושלים הראשל"צ הרב שלמה משה עמאר והרב אריה שטרן, רב גוש עציון הרב גדעון פרל, מנהל המחלקה למבני דת בעיריית ירושלים הרב יצחק הנאו, וחברות הקדישא מירושלים, גוש עציון, בת אל, הר חברון ובנימין.



0 תגובות